facebook_pixel
2

10 Sposobów na Zbudowanie Solidnej Relacji z Twoją Listą

Wysyłanie maili codziennie, nie wystarczy do odniesienia sukcesu.
Potrzebujesz budować relację, za każdym razem, gdy piszesz.

Oczywiście nie jesteś dolarem, aby się wszystkim podobać. Jestem pewien, że czasami kogoś wkurzysz czy obrazisz (jeżeli jesteś trochę podobny do mnie, to nawet często tak będzie). Pamiętaj, że burzliwa relacja to też relacja, o ile utrzymujesz w tym równowagę.

Ok. Do rzeczy.

Jak budować relację z listą:

  • Bądź Interesujący – Wydaje się jasne, ale warto wymienić tą cechę. Interesujący to nie znaczy miałki, nijaki i wygładzony. Wyobraź sobie, że jesteś na imprezie. Wokół kogo zbiera się największa grupa słuchaczy?
  • Bądź Dowcipny – Ludzie kochają dowcipy. Dowcip w treści lub w tytule maila robi cuda. Jeżeli, podobnie jak ja, nie jesteś najbardziej dowcipną osobą w towarzystwie, nadal jest dla Ciebie nadzieja. Pisząc maila masz czas. Nie musisz sypać dowcipami z rękawa. Poszukaj czegoś co pasuje do Twojej treści lub do przekazu i wykorzystaj.
  • Bądź Szczery – Przez środowisko marketerów przetaczają się mody na różne triki. Stosowanie „Re:” czy „Fwd:” w tytułach maili lub dodawanie „Wysłano z iPhona” na końcu. Bycie szanowanym jest więcej warte niż bycie lubianym. Wiec jeżeli chcesz się wyróżnić z tłumu, mieć czyste sumienie i (a jakże!) więcej sprzedawać – bądź szczery.
  • Baw Ludzi – „Ludzie kupują oraz kupują więcej, gdy mają dobry humor” – to słowa jednego z największych copywriterów wszechczasów Dan’a Kennedy’ego. Śmiech otwiera umysł na informację. Rozbraja naszego wewnętrznego sceptyka. Najczęściej, gdy bawisz ludzi jesteś jednocześnie interesujący. Jeżeli chcesz się skupić tylko na jednym z podanych sposobów – postaw na infotainment (połączenie informacji z rozrywką)
  • Bądź Sprawiedliwy – Wiąże się to ze szczerością. Cokolwiek robisz rób to z prawidłowych pobudek. Rób to co jest dobre (w moralnym sensie) a Twoja lista będzie Cię szanować (znowu combo) bardziej niż, gdy będziesz stosować sztuczki i triki, aby zrobić z nich głupców.
  • Bądź Pomocny – Znowu oczywista oczywistość. Im bardziej jesteś pomocny, tym bardziej ludzie będą Cię słuchać. Pomocny nie znaczy dostępny zawsze i nieasertywny w odmawianiu. Pomocny znaczy pokazujący rozwiązania problemów.
  • Dziel Się Wiedzą – Dzielenie się trudno zdobytą wiedzą, opartą na własnym doświadczeniu buduje zaufanie. To, że ludzie zrobią, to o czym mówisz i osiągną efekt wpłynie także na Twoją sprzedaż. Tu jeszcze jedno wyjaśnienie. Dzielenie się wiedzą w mailu nie oznacza ciągłego dawania „wartości” za darmo. Twój mail opowiadający historię także jest dzieleniem się wiedza. Skoro o historiach mowa…
  • Opowiadaj Historie – Historie i metafory, to nie tylko potężne narzędzie sprzedażowe. Mogą mieć one wręcz działanie terapeutyczne. Żaden wykład nie wpłynie tak na serca i umysły czytelników jak dobrze opowiedziana historia. Chcesz zmieniać sposób myślenie ludzi? Daruj sobie racjonalne argumenty. Jeżeli czytelnik przeczyta lub usłyszy metaforę, w której sam odnajdzie dla siebie naukę i wnioski, nastąpi transformacja.
  • Inspiruj – Jeżeli dzięki temu co piszesz lub mówisz człowiek uwierzy, ze może być lepszy, piękniejszy, silniejszy, bogatszy – kupi od Ciebie wszystko. Mamy obecnie kryzys wzorców i inspiracji. Ludzie za tym tęsknią. Dlatego baw ich, rozweselaj, ucz, opowiadaj historię, bądź pomocny, szczery i sprawiedliwy, a niczego Ci nie zabraknie.

To wszystko. Aż tyle i tylko tyle wystarczy, aby zbudować ze swoimi czytelnikami silną więź.

Wiem, że znajdzie się ktoś (jedną osobę znam z imienia i nazwiska), kto policzy powyższe punkty i skomentuje, że miało być 10 a jest 9 punków.

10 krok umieściłem w pierwszy zdaniu: Wysyłaj maile codziennie.

Jeżeli Twoja lista jest jeszcze mała, potrzebujesz idealnej przynęty. Nagrałem kurs jak szybko przygotować przynętę, której chcą Twoi czytelnicy. Kurs ten na tą chwilę udostępniam bezpłatnie http://www.bartoszkrawczykdemczuk.pl/doskonala-przyneta/

Jeżeli ten wpis Ci się podobał, proszę poświęć 3 sekundy na „zalajkowanie” go TU… Jeżeli natomiast uważasz go za przydatny, poświęć kilka sekund dłużej i skomentuj.

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i pomagam marketerom internetowym osiągnąć niezależność i wolność tak, aby mogli żyć i pracować gdzie chcą.

zBLOGowani.pl