9

Jak użyć piksel Facebooka do tworzenia bardzo skutecznych reklam

Nie jest możliwe prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku bez użycia piksela. Ten krótki kod pozwala nam śledzić osoby, które odwiedzają nasze strony. Daje nam możliwość tworzenia bardzo ztargetowanych ofert, trafiających w najważniejsze potrzeby konkretnych osób. Pozwala także śledzić skuteczność naszych reklam.

Dzisiaj pokażę Ci jak ustawić niestandardowe konwersje na Facebooku, tak abyś wiedział, która z twoich reklam jest najskuteczniejsza.

Dlaczego śledzenie reklam jest takie istotne?

Kiedy szykuję nową kampanię na Facebooku robię jakieś założenia wstępne. Na podstawie swojego doświadczenia oraz wiedzy wymyślam taki tekst reklamy, który moim zdaniem będzie działał. Dodaję zdjęcie, które najlepiej działa na mnie. W 90% przypadków nie mam racji 🙂

Pamiętaj, że nie jest istotne co Ty myślisz o swojej reklamie, tylko co o niej myślą odbiorcy.

To właśnie jest powód, że zawsze ustawiam kilka (przynajmniej 6) wersji zdjęcia w moich reklamach. Po pewnym czasie wyłączam te kreacje, które mają najsłabsze wyniki.

Oto przykład z jednej z moich ostatnich kampanii. Koszt pozyskania jednego kontaktu przy najmniej efektywnym zdjęciu jest 162% większy w porównaniu do najlepszego zdjęcia.

162% to kolosalna różnica, która pokazuje, że badanie skuteczności nie jest opcją, a koniecznością.

Konstrukcja prostego lejka marketingowego

Piksel Facebooka może (i powinien) być wykorzystywany do śledzenia wystąpienia konkretnego zdarzenia.

Celem kampanii, którą pokazałem powyżej są zapisy na darmowy kurs przygotowania przynęty do budowania listy. Po kliknięciu w reklamę osoba widzi stronę przechwytującą, na której ma podać swoje imię i adres email.

Po wpisaniu swoich danych osoba przekierowywana jest na stronę z podziękowaniem, na której wyjaśniam, że na jej adres email wysłałem prośbę o potwierdzenie adresu.

Po kliknięciu w link zawarty w mailu, otwiera się dostęp do kursu:

Jak widzisz jest to przykład bardzo prostego lejka marketingowego.

Pytanie jakie musisz sobie zadać brzmi następująco: Jaka jest pierwsza strona jaką może zobaczyć tylko osoba, która wykona akcję, którą chcesz mierzyć?

W tym pytaniu istotne jest, aby wybrać pierwszą stronę. Jak widzisz w powyższym przykładzie osoba, która się zapisze widzi stronę z prośbą o potwierdzenie oraz stronę z kursem. Niestety nie wszyscy potwierdzą swój adres (błąd w adresie email, trafienie wiadomości do spamu) dlatego ustawienie konwersji na stronę z kursem byłoby błędem.

Jak ustawić niestandardową konwersję na Facebooku

  1. W menadżerze reklam wybierz opcje konwersje niestandardowe

  2. Kliknij przycisk utwórz niestandardową konwersję
  3. Wpisz adres strony, którą wybrałeś jako element konwersji oraz mień opcję na Adres URL taki sam

  4. Wybierz kategorię, która odpowiada Twojej konwersji. W moim przypadku wybieram kategorię kontakt

  5. Kliknij Dalej, a następnie podaj nazwę dla Twojej konwersji

    Jeżeli Twoja konwersja oznacza sprzedaż – ustaw wartość dla tej konwersji.
  6. Gotowe!

Od teraz tworząc reklamę upewnij się, że w opcjach reklamy zaznaczasz monitorowanie konwersji przez piksel Facebooka.

Od tej chwili w raporcie dotyczącym reklam możesz wyświetlać dodatkową kolumnę, w której będziesz widział efekty, konkretnej reklamy.

Oczywiście korzystanie z piksela Facebooka otwiera przed nami także dodatkowe możliwości:

  • Tworzenie niestandardowych grup odbiorców i kierowanie reklamy np. tylko do osób, które były na naszej stronie.
  • Tworzenie grupy podobnych odbiorców. Pozwala nam to wykorzystać algorytmy Facebooka do wyboru odpowiedniej grupy docelowej.
  • Utworzenie reklamy, którą Facebook będzie optymalizował tak, aby uzyskać największą konwersję. Dzięki niestandardowej konwersji algorytm będzie wiedział na czym Ci zależy.
  • …i wiele, wiele innych.
Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i pomagam marketerom internetowym osiągnąć niezależność i wolność tak, aby mogli żyć i pracować gdzie chcą.

Zostaw po sobie ślad - skomentuj: 9 Komentarze/y
adam - 19 grudnia 2016

fajnie opisane 😉

Odpowiedz
KlubAutora - 20 grudnia 2016

I ten link ląduje już w moich ulubionych instrukcjach, które z całą pewnością wykorzystam. Dzięki !!

Odpowiedz
Przemek - 24 grudnia 2016

Bardzo ciekawy artykuł treść nawiązuje do Twojego wideo o pixelu Facebooka. Nie powiem pomocne będzie dla mnie w tworzeniu i odczytywaniu pixela.

Odpowiedz
Ian - 13 stycznia 2017

Jeżeli formularz do danej listy zostawimy też w innym miejscu np. na blogu, to Fb sobie naliczy opłatę za ewentualną konwersję leada?

Odpowiedz
    Bartosz - 13 stycznia 2017

    Nie. Ogólnie w przypadku reklam skierowanych na konwersję FB pobiera opłatę za wyświetlenia reklamy a nie za konwersję. Dane o konwersji używane są do optymalizowania KOMU wyświetlać reklamę, a nie do naliczania kosztów. Mam nadzieję, że to odpowiada na Twoje pytanie.

    Odpowiedz
      Ian - 14 stycznia 2017

      Dziękuję za odpowiedź. Wydawało mi się, że przy Konwersji płacę za subskrybenta. Muszę bardziej wczytać się w temat.

      Odpowiedz
        Bartosz - 14 stycznia 2017

        Facebook oczywiście w statystykach będzie Ci podawał koszt na konwersje ale nie konwersja jest punktem kosztu. Istanieją modele reklamy rozliczane za akcję (dostępne przez API) – koniec końców i tak wszystko przeliczane jest z wyświetleń. Twoja reklama konkuruje na zasadzie aukcji z innymi właśnie o wyświetlenie na newsfeedzie użytkownika.

        Odpowiedz

Zostaw komentarz:

zBLOGowani.pl