facebook_pixel
3

Jak opowiadać historie, które sprzedają

Każdego dnia opowiadamy historie.

O pracy, o domu, w zdarzeniach dnia, o przeszłości i przyszłości.

Dlaczego więc, gdy siadamy do pisania maila, w głowie jest pustka?

Dzisiaj przedstawię Ci 7 rodzajów historii jakie możesz opowiadać pisząc do swojej listy. Zanim to…

Gary Vaynerchuk w swojej książce „Crush It” opowiada:

Była Gwiazdka. Klient jego sklepu z winami skarżył się, że nie dostał zamówienia na święta. Pracownicy sklepu nie poinformowali Gary’ego o kłopotach z klientem i było już za późno, aby skorzystać z firmy kurierskiej.

Wyobrażasz sobie, że był to bardzo pracowity czas w firmie. Tymczasem Gary wsiadł w samochód i zawiózł osobiście wino klientowi. Trzy godziny drogi w jedną stronę.

Dlaczego Gary opowiada taką historię?
Przez nią pokazuje jak troszczy się o klientów. Tylko właściwie nie musi tego mówić. Słuchający taką opowieść czuje to. Sam wyciąga taki wniosek.

Oto moc opowiadania historii w biznesie.

Obiecałem Ci siedem typów historii jakie możesz opowiadać. Oto one:

  • #1 – Zabawne Historie – opowiadane tylko po to, aby rozbawić czytelnika. Możesz z nich wyciągnąć morał lub nie. Nie ma to znaczenia.
  • #2 – Kim Jesteś – Opowiedz kim jesteś? Co jest dla Ciebie ważne? W co wierzysz? Takie historie przyciągają do Ciebie ludzi o podobnych wartościach. Niektórych nimi odepchniesz, to jasne, ale chcą się podobać wszystkim nie zbudujesz swojej marki.
  • #3 – Twoja Motywacja – Dlaczego robisz to co robisz? Jakie zdarzenia Cię do tego pchnęły? Dlaczego piszesz o tym o czym piszesz?
  • #4 – Historie Efektów – Opowiedz historie sukcesu – Twoją lub Twoich klientów. Opisz case study. To najlepsza metoda sprzedaży produktów partnerskich. podobne do recenzji, ale bardziej osobiste.
  • #5 – Wydarzenia Bieżące – Podziel się tym co się dzieje w Twoim życiu. Nie musi to być śmierć ulubionej papugi (ale może być!). Może być nawet polityka czy informacje z gazet – pod warunkiem, że przedstawisz swój osobisty do tego stosunek. To zbuduje rapport z podobnie myślącymi.
  • #6 – Uprzedź Wątpliwości – Stara jak świat technika sprzedaży. Jeżeli traktujesz swój biznes poważnie, to wiesz doskonale jaki obiekcje mają najczęściej Twoi klienci. Opowiedz historię kogoś, kto nie wierzył w Twoje rozwiązanie, ale dał sobie szansę.
  • #7 – Roztaczaj Wizję – Wizja ma moc. Wizjonerzy potrafią pociągnąć za sobą tłumy. Roztaczaj więc wizje życia jaką masz dla siebie lub dla Twoich klientów. Przenieś ich historią w Twój idealny świat przyszłości. Wielu z nich będzie chciało się z Tobą tam znaleźć.

To 7 rodzajów historii, które możesz opowiadać. Jeden rodzaj na każdy dzień tygodnia.

Tak, na każdy dzień tygodnia – bo jedynym sposobem na nabranie wprawy jest pisanie codziennie.

Potrzebujesz inspiracji, gdzie szukać treści do swoich historii?

Napisz jeżeli Cię to interesuje, a wtedy w przyszłym tygodniu napiszę o tym.
Dopiero wtedy, bo jutro jadę na weekend do Gdańska.

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i pomagam marketerom internetowym osiągnąć niezależność i wolność tak, aby mogli żyć i pracować gdzie chcą.

zBLOGowani.pl