Statystyczny użytkownik Facebooka spędza na portalu 16 minut, z każdej godziny, gdy nie śpi. Ilość fanów na facebookowych stronach rośnie – jednocześnie spada zaangażowanie.
Kierowanie reklam do osób, które polubiły naszą stronę z miesiąca na miesiąc traciło na wartości. Ruch ten stał się bardziej zimny niż ciepły.
Kilka miesięcy temu Facebook testował możliwość utworzenia grupy odbiorców z osób, które udostępniły Twój link. Testy szybko się zakończyły. Teraz Facebook wprowadza nowe narzędzie, które sprawia, że budowanie interakcji z fanami na nowo zyskuje wartość.
Tworzenie listy osób, które były aktywne na Twojej stronie na Facebooku lub Messengerze
Jak widać mamy możliwość stworzenia listy osób, które:
- Podjęły jakikolwiek działania wobec Twojej strony
- Odwiedziły Twoją stronę (fanpage) niezależnie od tego czy podjęły działania
- Zareagowały na post lub reklamę poprzez klikanie, reakcję (lajk lub inna reakcja), przewinęły karuzelę, udostępniły czy skomentowały
- Kliknęły dowolny przycisk w reklamie
- Wysłały wiadomość do strony przez Messengera
- Zapisały stronę lub post w zakładkach na Facebooku
W odróżnieniu od listy osób odwiedzających Twoje strony internetowe („zapikselowanych”), maksymalny czas pozostawania w tej grupie to 365 (180 dni przy zastosowaniu piksela).
[thrive_text_block color=”light” headline=”Wszystko o pikselu Facebooka w 15 minut”]
Zobacz 15 minutowe wideo i korzystaj ze wszystkich możliwości Facebooka. Instrukcja + Plugin
[/thrive_text_block]
Zastosowania tych grup
Każdy, kto podjął działania wobec strony
Ponieważ jest to największa grupa możesz od niej zacząć reklamę Twoich postów, artykułów czy darmowych ofert w celu pozyskania emaila lub zapikselowania. To lepsza grupa, niż grupa fanów. Z analizy mojej strony wiem, że 42% osób, które dały lajka mojej stronie NIGDY na niej nie było!
Jeżeli ta grupa jest jeszcze mała możesz stworzyć grupę osób podobnych do niej.
Osoby, które zareagowały aktywnie na post lub reklamę
To ważna grupa. Prawdopodobnie mała, o ile dopiero zaczynasz. Tym niemniej możesz liczyć, że osoby te także zareagują na następny Twój post lub reklamę. To ważne, bo buduje ruch pozyskany za darmo oraz dowód społeczny.
W tej grupie są także osoby, które negatywnie zareagowały na to co przedstawiłeś. Są różne szkoły dotyczące kasowani komentarzy. Ja osobiście uważam, że jeżeli płacę za reklamę i jakiś troll daje głupie komentarze, to kasuję komentarz i blokuje osobnika. Mój dom – moje zasady.
Zwróć uwagę, że w wypadku tej reklamy warto skrócić czas z 365 dni do kilku lub kilkunastu. Chcesz trafić do osób zaangażowanych teraz a nie pół roku temu.
Osoby, które wysłały wiadomość do Twojej strony
To bardzo ciekawa propozycja. Przychodzi mi na myśli kilka możliwości. Szczególnie od czasu, gdy Facebook dał mi możliwość wysłania reklamy, która pojawia się w Messengerze.
To jest reklama, która wyskakuje jako wiadomość a nie pojawia się na newsfeedzie.
Spamerom, którzy już zacierają ręce i cieszą się na myśl o masowym wysyłaniu wiadomości spieszę powiedzieć, że tą reklamę możesz skierować TYLKO do osób, które do Ciebie napisały.
Jak więc sprawdzić, że ludzie będą do Ciebie pisać? Skorzystaj ze specjalnego formatu reklamy opisanego w artykule Facebook Wprowadza Reklamę Do Messengera.
Na koniec
Jest możliwe, że jeszcze nie masz aktywnej możliwości tworzenia takich grup odbiorców. Facebook wprowadza takie zmiany stopniowo. Napisz w komentarzu czy u Ciebie już włączył tą opcję.
Witaj.
Bartosz u mnie niestety nie ma jeszcze możliwości tworzenia tej grupy odbiorów.
Super poradnik … czekam na odblokowanie tej opcji …
Fajny pomysł, ciekaw jestem jak się sprawdzi w praktyce?…
Już dzisiaj uważam, że to będzie trend 2017 roku.
To jest super pomysł, tylko przydałoby się odfiltrowywać w jakiś sposób, niekomercyjnych wielbicieli:)
Marcin to już robisz po swojej stronie w lejku odsiewasz ziarna od plew 🙂
Po wejściu w managera reklam mam tylko 3 opcje:
Nie mogę wybrać opcji które są pokazane we wpisie na blogu, pomożesz :)?
Niestety Lesławie. Facebook nie włączył jeszcze tej opcji na Twoim koncie. Często tak jest, że nowe opcje osoby dostają w różnym czasie. Szczególnie jeżeli nie jesteś aktywnym użytkownikiem reklam 🙂 Cierpliwości i daj znać jak Ci włączą.
Bartosz Krawczyk-Demczuk Czekam zatem, dzięki 🙂
Ps. Dobry Blog 🙂
Dziękuję Lesławie. 🙂
A ja już mam. Ciekawe jak to się sprawdzi w moim przypadku gdzie wszystkie moje strony dotyczą tematów kultury a nie są stronami typowo sprzedażowymi…
Może przynieść lepsze efekty niż przy sprzedaży.