Treść nie jest królem! Internet jest przeładowany treścią. Jesteśmy w nią zanurzeni po uszy.
W ciągu JEDNEJ MINUTY na YouTube ładowanych jest ponad 300 godzin filmów. Dolicz do tego blogi, podcasty, Facebook, Instagram i wszystkie inne media.
Chcesz konkurować o uwagę informacją czy wiedzą? To oznacza konkurowanie nie w treści ale w czasie. Liczy się wtedy ten, kto pierwszy poda daną informację.
A z czasem idzie nasz największy przeciwnik – skupienie.
Według badań Microsoftu, średni czas skupienia uwagi wynosi zaledwie 8 sekund. To mniej niż potrafi się skupić na jednej rzeczy lub czynności złota rybka.
Sama treść nie przebija się więc przez hałas jaki dobiega z internetu.
Zamiast tego potrzebujesz osobistego połączenia z odbiorcą, które wykracza poza treść.
Jeśli masz zamiar przyciągnąć i utrzymać uwagę ludzi, musisz ich również bawić.
Jednym z najlepszych na to sposobów jest opowieść
1. Storytelling Wygrywa z Wiedzą.
Miej oczy i uszy otwarte na historie, które dzieją się wokół Ciebie.
Może zaobserwowałeś jakąś scenę w restauracji, w banku czy na poczcie?
A może będzie to osobiste studium przypadku – Twoje lub Twojego klienta.
Być może opowieść z czasów dorastania lub dzieciństwa.
Notuj wszystkie pomysły, które przyjdą Ci do głowy. Taka lista jest bezcenna, gdy chcesz napisać kolejny post czy newsletter. Cała listę gotowych inspiracji znajdziesz tu: Zastosują tą jedną technikę szukania inspiracji do pisania
2. Bądź Za, a Nawet Przeciw
Jakie błędy, mity i nieporozumienia są na Twoim rynku? Na czym polegają guru? Co sprawia, że jesteś tak zdenerwowany swoją branżą, że nie możesz już dłużej o tym milczeć?
Każda branża powtarza informacje, które nie zawsze są prawdą, ale nikt się nie wychyla.
Słyszałeś może, że aby przyśpieszyć metabolizm trzeba jeść regularnie, 5-6 małych posiłków?
Jeżeli kiedykolwiek się odchudzałeś to jestem pewien, że znasz tą „prawdę”. Piszę to w cudzysłowiu, bo nie ma absolutnie żadnego naukowego uzasadnienia takiej tezy. Jednak wszyscy to powtarzają.
(Ok – są inne zalety jedzenia 5-6 posiłków, ale nie chodzi tu o matabolizm).
Znajdź takie „prawdy” i mity w swojej branży. Być może będziesz JEDNYNĄ osobą mówiącą o tym.
Przyciągasz uwagę odbiorców, gdy mówisz swoim głosem, a nie tylko powtarzasz za innymi jak echo.
3. Jak Wnosisz Wartość w Życie Ludzi
Wypełnianie głowy odbiorców wiedzą nie jest dobre.
Wręcz przeciwnie może być szkodliwe. Gdy masz za dużo opcji, tkwisz w miejscu. Dodanie kolejnej możliwości nie rozwiąże problemu.
Wpadłem w tą pułapkę, gdy uczyłem się programować. Utknąłem na kilka tygodni na YouTube oglądając tutorial za tutorialem. Każdy nowy film pokazywał inne podejście oraz otwierał kolejne drzwi do kolejnych filmów. Czas mijał, a ja nie napisałem ani jednej linii kodu.
Na moje szczęście opamiętałem się. Zacząłem projekt. Na YouTube wchodziłem tylko, gdy utknąłem w jakimś miejscu kodu lub coś nie działało tak jak chciałem.
Jak więc wnoszę wartość?
Motywuję ludzi do podjęcia działania. Nic się nie ruszy, jeżeli Ty się nie ruszysz. Jeżeli w akcji okaże się, że napotkasz na problem, dopiero wtedy szukaj informacji. Znalezienie wiedzy jest łatwe i szybkie, gdy masz do rozwiązania jeden konkretny problem.
Czas więc na Ciebie – Wyślij dzisiaj newsletter do swoich klientów lub listy, napisz artykuł na blog lub post na Facebooku. Korzystaj z tych trzech punktów lub z chociaż jednego. Celem jest sprowokowanie działania a nie kolejna nikomu nie potrzebna wiedza.
P.S. Jeżeli nie wiesz jakie działanie podjąć – kliknij w jedną z ikon poniżej i podziel się artykułem z innymi – Działaj!