Rozrywka Informacyjna w Prosty Sposób

Treść nie jest królem! Internet jest przeładowany treścią. Jesteśmy w nią zanurzeni po uszy.

W ciągu JEDNEJ MINUTY na YouTube ładowanych jest ponad 300 godzin filmów. Dolicz do tego blogi, podcasty, Facebook, Instagram i wszystkie inne media.

Chcesz konkurować o uwagę informacją czy wiedzą? To oznacza konkurowanie nie w treści ale w czasie. Liczy się wtedy ten, kto pierwszy poda daną informację.

A z czasem idzie nasz największy przeciwnik – skupienie.

Według badań Microsoftu, średni czas skupienia uwagi wynosi zaledwie 8 sekund. To mniej niż potrafi się skupić na jednej rzeczy lub czynności złota rybka.

Sama treść nie przebija się więc przez hałas jaki dobiega z internetu.

Zamiast tego potrzebujesz osobistego połączenia z odbiorcą, które wykracza poza treść.
Jeśli masz zamiar przyciągnąć i utrzymać uwagę ludzi, musisz ich również bawić.

Jednym z najlepszych na to sposobów jest opowieść

1. Storytelling Wygrywa z Wiedzą.

Miej oczy i uszy otwarte na historie, które dzieją się wokół Ciebie.

Może zaobserwowałeś jakąś scenę w restauracji, w banku czy na poczcie?

A może będzie to osobiste studium przypadku – Twoje lub Twojego klienta.

Być może opowieść z czasów dorastania lub dzieciństwa.

Notuj wszystkie pomysły, które przyjdą Ci do głowy. Taka lista jest bezcenna, gdy chcesz napisać kolejny post czy newsletter.  Cała listę gotowych inspiracji znajdziesz tu: Zastosują tą jedną technikę szukania inspiracji do pisania

2. Bądź Za, a Nawet Przeciw

Jakie błędy, mity i nieporozumienia są na Twoim rynku? Na czym polegają guru? Co sprawia, że jesteś tak zdenerwowany swoją branżą, że nie możesz już dłużej o tym milczeć?

Każda branża powtarza informacje, które nie zawsze są prawdą, ale nikt się nie wychyla.

Słyszałeś może, że aby przyśpieszyć metabolizm trzeba jeść regularnie, 5-6 małych posiłków?

Jeżeli kiedykolwiek się odchudzałeś to jestem pewien, że znasz tą „prawdę”. Piszę to w cudzysłowiu, bo nie ma absolutnie żadnego naukowego uzasadnienia takiej tezy. Jednak wszyscy to powtarzają.

(Ok – są inne zalety jedzenia 5-6 posiłków, ale nie chodzi tu o matabolizm).

Znajdź takie „prawdy” i mity w swojej branży. Być może będziesz JEDNYNĄ osobą mówiącą o tym.

Przyciągasz uwagę odbiorców, gdy mówisz swoim głosem, a nie tylko powtarzasz za innymi jak echo.

3. Jak Wnosisz  Wartość w Życie Ludzi

Wypełnianie głowy odbiorców wiedzą nie jest dobre.

Wręcz przeciwnie może być szkodliwe. Gdy masz za dużo opcji, tkwisz w miejscu. Dodanie kolejnej możliwości nie rozwiąże problemu.

Wpadłem w tą pułapkę, gdy uczyłem się programować. Utknąłem na kilka tygodni na YouTube oglądając tutorial za tutorialem. Każdy nowy film pokazywał inne podejście oraz otwierał kolejne drzwi do kolejnych filmów. Czas mijał, a ja nie napisałem ani jednej linii kodu.

Na moje szczęście opamiętałem się. Zacząłem projekt. Na YouTube wchodziłem tylko, gdy utknąłem w jakimś miejscu kodu lub coś nie działało tak jak chciałem.

Jak więc wnoszę wartość?

Motywuję ludzi do podjęcia działania. Nic się nie ruszy, jeżeli Ty się nie ruszysz. Jeżeli w akcji okaże się, że napotkasz na problem, dopiero wtedy szukaj informacji. Znalezienie wiedzy jest łatwe i szybkie, gdy masz do rozwiązania jeden konkretny problem.

Czas więc na Ciebie – Wyślij dzisiaj newsletter do swoich klientów lub listy, napisz artykuł na blog lub post na Facebooku. Korzystaj z tych trzech punktów lub z chociaż jednego. Celem jest sprowokowanie działania a nie kolejna nikomu nie potrzebna wiedza.

P.S. Jeżeli nie wiesz jakie działanie podjąć – kliknij w jedną z ikon poniżej i podziel się artykułem z innymi – Działaj!

 

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i mocno wierzę, że każdy może być wolny, szczęśliwy i niezależny finansowo. Dlatego poprzez blog, szkolenia i warsztaty pomagam osiągnąć niezależność i wolność tak, abyś mógł być szczęśliwy i żyć oraz pracować gdzie chcesz.

Zostaw po sobie ślad - skomentuj: 0 Komentarze/y
zBLOGowani.pl