1

8 Strategii Dla Zdrowia i Urody

Codziennie zgłaszają się do mnie osoby, które chcą schudnąć, poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Najczęściej to czego oczekują to dieta, to co otrzymują to trening zmiany nawyków.

Dbanie o zdrowie lub jego niszczenie to wszak nic innego jak seria różnych nawyków. Zawieszenie tych niezdrowych na tydzień, dwa czy nawet miesiąc diety jest nieskuteczne. Wracają! W końcu są nawykiem.

Oto kilka strategii, które pomagają moim klientom.

  1. Jeżeli Nie Chcesz Czegoś Jeść – Wywal To. Posiadanie w domu słodyczy, chipsów czy innych niezdrowych przekąsek jest wystawieniem się na pokuszenie. To samo dotyczy wszelkich rodzajów produktów spożywczych, których nie chcesz spożywać. Nie ma tłumaczenia, że to dla dzieci (nie kochasz ich, że chcesz je truć?) czy gości (no tu może zdarzyć, że chciałbyś kogoś podtruć).
  2. Miej Pełną Spiżarnie. Znajdź przepisy na potrawy, które są zdrowe i smaczne, a następnie kup 3-4 razy więcej podstawowych ich składników. Gdy jesteś głodny, łatwiej przygotować coś zdrowego, gdy masz wszystkie produkty pod ręką.
  3. Gotuj Na 2-3 Dni. Wiele potraw można przygotować na kilka dni. Jest to łatwiejsze, niż codzienne wymyślanie czegoś na kolację. Zawsze w poniedziałek kupuję pierś z kurczaka na 2-3 dni, zasypuję ją przyprawami i jem we wtorek, czwartek oraz grilluję do weekendowej sałatki.
  4. Poszukuj Smaku. Twoim zadaniem jest znaleźć około 8 zdrowych i smacznych przepisów. Tyle mniej więcej różnych potraw zjadamy systematycznie przez całe życie. Jeżeli te, które Ty jesz Ci nie służą, znajdź takie, które są zdrowe i na myśl, o których cieknie Ci ślinka. Nie marudź, że pierś jest sucha, a ryba czy tofu bez smaku. Czyja to wina, że to tak przygotowujesz? Do roboty, to Twoje zadanie na najbliższe 3 miesiące.
  5. Znajdź Trenera. Masz absolutny zakaz kupowania jakiegokolwiek sprzętu do ćwiczenia w domu. Te pieniądze zainwestuj w spotkania z trenerem, który na każdym spotkaniu będzie bronił Twojej motywacji pilnując, abyś nie odpuszczał sobie w trakcie ćwiczeń. Nie łudź się, że jak będziesz mieć rowerek lub bieżnie w domu, to zawsze znajdziesz 30 minut na ćwiczenia. Uwaga! Sprzęt do ćwiczeń na dworze (np. rower) możesz kupować, ale nie jako zastępstwo trenera.
  6. Woda Lub Ziołowa Herbata To Podstawa. Nie ma innej opcji. Rób tak, aż się przyzwyczaisz. Kropka.
  7. Próbuj Nowych Smaków. Jadłeś kiedyś tempeh, tofu, komosę ryżową lub nasiona konopi? Jeżeli nie, to idź do sklepu ze zdrową żywnością i kup jedną z tych rzeczy. Co jak nie zasmakuje? Nic! Ty będziesz bogatszy o nowe doświadczenie.
  8. Najpierw Dieta, Potem Ćwiczenia. Nie łudź się, że jak zaczniesz więcej ćwiczyć, to będziesz mógł jeść jak do tej pory i być zdrowym i szczupłym. Istnieje zdrowa dieta bez ćwiczeń, ale nie istnieją zdrowe ćwiczenia bez zdrowej diety.

Do dzieła!


[sc:ebook ]

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i mocno wierzę, że każdy może być wolny, szczęśliwy i niezależny finansowo. Dlatego poprzez blog, szkolenia i warsztaty pomagam osiągnąć niezależność i wolność tak, abyś mógł być szczęśliwy i żyć oraz pracować gdzie chcesz.

Zostaw po sobie ślad - skomentuj: 1 Komentarze/y
zBLOGowani.pl