76

Konto Reklamowe na Facebooku – Jak nie dostać bana.

Facebook to obecnie najbardziej dochodowa sieć reklamowa online. Niestety wystarczy chwila i możesz utracić konto reklamowe bez żadnego ostrzeżenia czy wyjaśnienia.

Nie ma dnia, aby ktoś nie płakał, że jego konto zostało zablokowane.

Dlaczego używam Facebooka do reklamy:

  1. Ludzie są uzależnieni od codziennego sprawdzania co ciekawego (lub nieciekawego) wydarzyło się u ich znajomych.
  2. Blisko 1/4 populacji Ziemi ma konto na Facebooku
  3. Facebook zbiera około 10.000 punktów danych o każdym z użytkowników. Dzięki temu targetowanie to bajka.

W różnych wpisach oraz kursach pokazuję jak tworzyć kampanie przynoszące 100%, 200% czy 600% zwrotu z inwestycji. Żyć nie umierać. Wszystko się skończy, gdy dostaniesz informację o zablokowaniu konta reklamowego.

Podobno są przypadki, gdy udało się odzyskać konto. Podobno Yeti też istnieje.

Musisz zdawać sobie sprawę, że jeżeli stracisz konto, wszystkie powiązane z nim zasoby zostaną także oflagowane. Fanpage, prywatne konto, karta kredytowa etc.

Ponieważ odzyskanie konta to walka z wiatrakami, podam Ci kilka zasad, którymi warto się kierować:

  1. Przeczytaj Zasady Dotyczące Reklam – Niby oczywiste, a tak niewiele osób to robi. Zasady znajdziesz pod adresem https://www.facebook.com/policies/ads/
    Przeczytanie tych zasad zajmie Ci góra 15 minut.
  2. Korzystaj z jednego miejsca do logowania się na konto – Logowanie się z wielu IP uruchomi alarm antyoszustowy. Działa to podobnie jak z kartami kredytowymi. Gdy Twój bank wykryje transakcje z różnych miejsc wstrzyma płatność i zadzwoni do po weryfikację. Facebook działa podobnie, tylko nie dzwoni.
  3. Zakazane Reklamy – Taki tytuł miał program telewizyjny, który pokazywał ciekawe reklamy z różnych części świata. Uwielbiałem go. Facebook ma swoją listę zakazanych reklam. To, że jest na niej porno, narkotyki i broń jest oczywiste. Natomiast zabronione są także wszelkie marketingi MLM oraz inne okazje biznesowe.
  4. Odchudzanie i Zdrowie – Reklama nie może zawierać zdjęć „przed i po”. Nie może także wywoływać negatywnego samopoczucia odbiorcy w celu sprzedaży produktów związanych z dietą lub zdrowiem. Nie możesz użyć tekstu: „Jesteś gruby i brak Ci energii?”.  Nie możesz straszyć ludzi.
  5. Nierealne Obietnice – Dotyczy to każdej branży. Obejmuje zarówno naciągane obietnice dotyczące korzyści jak i kuszenie do kliknięcia w reklamę tekstami, które nie są powiązane ze stroną docelową.
  6. Wysokiej Jakości Strona Docelowa – Twoja Landing Page musi spełniać kilka wymagań. Facebook nie jest jeszcze tak restrykcyjny jak Google Adwords, ale zbliża się do tego:
    • Strona musi mieć politykę prywatności (wymagane) oraz warunki użytkowania (na razie zalecane)
    • Musi zawierać informację potrzebne do podjęcia świadomej decyzji przez użytkownika – strony z jednym ogólnym hasłem oraz miejscem na e-mail odpadają.
    • Musi dawać możliwość przejść dalej. Obejmuje to nawigację do innych stron serwisu (np. podlinkowane logo)
    • Nie może zawierać popupów (ewentualnie na wyjściu, ale nie zalecane)
    • Umieść na niej identyfikujące Cię dane kontaktowe.
  7. Ocena Trafności Reklamy – Monitoruj „Wskaźnik Trafności” reklamy. Facebook poda go, gdy Twoja reklama wyświetli się minimum 500 użytkownikom. Utrzymuj go na poziomie 8-10. Jeżeli jest dużo niższy, Facebook uznaje, że nie znasz swoich odbiorców i lepiej dla Ciebie wykasować taką reklamę.
  8. Nie Bądź Uparty – Wysyłanie dziesiątej podobnej wersji reklamy, która nie została zaakceptowana jest dla Facebooka dowodem, że nie znasz jego zasad. Nie tylko nie rób tego, ale wykasuj takie reklamy i zacznij od nowa.
  9. To Jest Automat – Coraz więcej reklam jest akceptowana przez automat, a nie przez człowieka. To, że „udało” Ci się i zakazana reklama została zaakceptowana jest gorsze niż brak akceptacji. Jeżeli tylko zostanie to sprawdzone, ban konta masz jak w banku.
  10. Sprawdzaj Feedback – Jeżeli Twoja reklama zbiera negatywne oceny od użytkowników. Zatrzymaj ją i poszukaj innej kreacji.
  11. Sprawdź Reputację Swojej Strony – Zobacz w serwisie https://www.mywot.com/ czy strona, na którą kierujesz ruch ma pozytywną opinię. Nie kieruj także ruchu bezpośrednio na obce strony. Jeżeli ich reputacja spadnie, Twoje konto także ucierpi.
  12. Zaczynaj Powoli – nowe konto zawsze jest podejrzane. To jak z nową relacją. Nie szalej z dużym budżetem i reklamuj tylko bardzo bezpieczne rzeczy. Pozwól swojemu kontu dojrzeć.
  13. Korzystaj z Konta Biznesowego – Dla Twojego bezpieczeństwa oraz aby być zgodnym z zaleceniem Facebooka korzystaj z konta biznesowego do tworzenia reklam https://business.facebook.com
  14. Nie Używaj Paypala – Facebook preferuje karty, aby upewnić się, że jesteś rzeczywista osobą a nie wirtualnym tworem.
  15. Sprzątaj Po Sobie – Kasuj kampanie, które już nie idą, a Ty nie planujesz ich wznawiać. W momencie zmiany zasad Facebook skanuje także nieaktywne i zapauzowane kampanie. Możesz dostać informację o braku akceptacji reklamy, którą emitowałeś rok temu i już masz jeden punkt mniej 😉
  16. Nie Dawaj Dostępu – Gdy robisz reklamę dla klienta nie dawaj mu dostępu do swojego konta reklamowego. Jeżeli on ma coś za uszami, to nadanie mu nawet niewinnej roli na Twoim koncie spowoduje, że część odium spłynie na Ciebie. To samo tyczy się nadawanie ról na jakimkolwiek Twoim fanpage.
  17. Trzymaj Kciuki – Jeżeli Twoje konto zostanie zablokowane, to odwołanie od decyzji możesz złożyć przez formularz https://www.facebook.com/help/contact/531795380173090/ Nie zapomnij pochylić głowę, uznać swoje błędy i przyrzec poprawę. Strój a’la Jurand ze Spychowa szukający córki u Zygfryda de Lowe nie będzie przesadą.

Jestem przekonany, że lista możliwych przewinień będzie z czasem rosła. Trzymaj rękę na pulsie.

Reklamuję się na Facebooku do wielu, wielu lat. To co opisałem to moje najlepsze rady wynikające w praktyki oraz teorii. Niestety całych algorytmów nie jesteśmy w stanie poznać. Ba! nie znają ich nawet programiści, którzy je kodują.

To, że Facebook usuwa konta, które nie respektują jego reguł jest dobre. Reklamowanie się w miejscach, gdzie nie panują żadne zasady i nie dba się o użytkownika ma bardzo małą skuteczność.

Pamiętaj, że Facebook to sieć społecznościowa. Bądź bardziej człowiekiem niż marketerem.

Starałem się, aby ten post był kompendium wiedzy w tym temacie.

Jeżeli uważasz go za wartościowy podziel się nim na Facebooku – przycisk znajdziesz po lewej stronie.

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i mocno wierzę, że każdy może być wolny, szczęśliwy i niezależny finansowo. Dlatego poprzez blog, szkolenia i warsztaty pomagam osiągnąć niezależność i wolność tak, abyś mógł być szczęśliwy i żyć oraz pracować gdzie chcesz.

Zostaw po sobie ślad - skomentuj: 76 Komentarze/y
zBLOGowani.pl