13 stycznia

4 comments

Jak mieć zawsze pomysł na e-mail, wpis czy artykuł

By Bartosz

13 stycznia, 2017

biznes, email marketing, pytania, strategia, z newslettera

A więc postanowiłeś pisać?

Blog, posty, artykuły, e-maile…

Znasz to uczucie, gdy siadasz do pracy z zamiarem stworzenia następnego wpisu, który rzuci Twoich czytelników kolana. Biurko posprzątane, Facebooku odhaczony, rybki nakarmione. Czas pisać.

Tylko ##$$#@$$! o czym?!?

Pusta kartka może przerażać…

Jest jeden niezawodny sposób, aby zawsze mieć pomysł na treść.

Poznaj swój rynek.

Takie proste. Mogę już nic więcej nie pisać. Banał, który załatwia cały problem. Jeżeli do tego Ty jesteś zafascynowany tym rynkiem, to proces pisania będzie zabawą a nie karą.

W takim razie jak poznać rynek, na którym działasz?

W tej wiadomości znajdziesz listę pytań. Odpowiedz na nie tak szczegółowo jak tylko potrafisz. Pisemnie (nie bądź leniem! Zrób to!). Przekonasz się, że Twoją głowę wypełnią pomysły na artykuły, posty czy wiadomości.

  • Co powoduje, że nie śpią w nocy?
  • Czego się boją?
  • Co sprawia im ból?
  • Czego się wstydzą?
  • Co ich złości?
  • O co się najbardziej martwią?
  • Jakie mają wartości?
  • Co jest ich największym zmartwieniem?
  • Kto jest ich wrogiem?
  • Ile zarabiają?
  • Co ich frustruje?
  • Czego najbardziej pragną?
  • Co najbardziej chcą mieć?
  • Kto podejmuje decyzje w ich domu?
  • Ile mają lat?
  • Jakiej są płci?
  • Gdzie pracują?
  • Jak są wykształceni?
  • Czy mają długi? Jakie?
  • Jakie największe błędy popełniają?
  • Jakie mają problemy?
  • Czego szukają w Googlu?
  • Jakie gazety czytają?
  • Jakie 5 książek czytają?
  • O czym marzą?
  • Jakiego slangu używają?
  • Jakie filmy oglądają?
  • Kto jest ich sławą/gwiazdą?
  • Jakie programy oglądają?
  • Jakie mają hobby?
  • Na co się skarżą?
  • Na kim chcieliby się zemścić?
  • Jakie produkty kupują?

Zrób wszystko aby poznać odpowiedzi na te pytania. Sprawią one, że przestaniesz myśleć o sobie a wejdziesz w buty swoich klientów. Będziesz potrafił mówić ich językiem, nazywać ich pragnienia – poznasz ich świat.

Jest możliwe, że znasz swój rynek tak dobrze, iż po chwili zastanowienia odpowiesz na wszystkie te pytania. Jeżeli jednak tak nie jest to:

  • Porozmawiaj z ludźmi z Twojego rynku.
  • Przeczytaj komentarze pod postami na blogach, forach, Facebooku czy Youtube.
  • Kup 5 książek
  • Zobacz filmy
  • Obejrzyj programy w telewizji
  • Zapisz się na newslettery

Dużo roboty?

Chciałeś kasy bez wysiłku?

Stoisko z bajkami – trzeci regał po prawej.

Gdy to zrobisz nigdy nie będziesz nudził swoich czytelników. Może czasami ich wkurzysz, ale nie będą potrafili Cię ignorować. A pisanie o rozwiązaniach ich problemów będzie dużo łatwiejsze.

Będą nie tylko Cię czytać, ale będą czekać na e-mail od Ciebie.

A kiedy przygotujesz dla nich swój własny produkt – kupią go bez wahania.

Warto.

Do następnego,

Bartosz

o autorze

Cześć!
Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i mocno wierzę, że każdy może być wolny, szczęśliwy i niezależny finansowo. Dlatego poprzez blog, szkolenia i warsztaty pomagam osiągnąć niezależność i wolność tak, abyś mógł być szczęśliwy i żyć oraz pracować gdzie chcesz.

Pozostaw odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked

  1. Mega wpis Bartosz jak zawsze konkret. Jednak myślę że jest on w 100% skierowany już do konkretnych osób mających konkretnie określoną niszę oraz znających swoją grupę docelową. Myślę że jeśli osoby przysiądą to tych 2 pierwszych etapów potem zastosują to co tu jest napisane to tak jak mówisz praca, pisanie to już będzie czysta przyejmność 🙂 Wielkie dzięki za ten wpis 🙂

    Pozdrawiam

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}