8

Skuteczny Mailing to historia. Hybryda to przyszłość.

Najpierw siedzisz kilka godzin nad treścią maila. Potem zastanawiasz się nad przyciągającym uwagę tytułem. Formatujesz graficzny układ, tak aby czytanie maila było najłatwiejsze. Na koniec efekt Twojej pracy ląduje w koszu lub spamie.

Ilość mail otrzymywanych codziennie przekroczyła już liczbę, nad którą przeciętny użytkownik może zapanować. W modzie są kursy, które uczą jak w 3 sekundy podjąć decyzję o skasowaniu lub otworzeniu maila. Jak to jest z tą listą? Przecież każdy, nawet początkujący trener ebiznesu powie Ci, że pieniądze są w liście. To prawda i nieprawda jednocześnie.

Dzisiaj zajmiemy się rzadko poruszanym tematem – połączymy kampanie mailową z reklamą na Facebooku. Skorzystamy z mocy obu systemów jednocześnie, aby zwiększyć efekty.

Dlaczego nie radzę Ci po prostu wysyłać maila do swojej listy. No cóż. Kampania mailowa jest skuteczna. Reklama na Facebooku jest skuteczna. Natomiast połączenie obu jest bardzo skuteczne. Osobiście nie zawsze korzystam z obu kanałów, ale gdy sprzedaję coś na czym mi bardzo zależy łączę je oba.

To do dzieła.

Reklama na Facebooku i Mailing - strategia hybrydowa

 

  1. Przygotuj listę adresów emaili w pliku CSV

To zadanie nie powinno sprawić Ci żadnych kłopotów. Każdy autoresponder ma możliwość eksportu rekordów do pliku.

  1. Załaduj plik CSV do sytemu Facebooka, tworząc grupę niestandardowych odbiorców.

W Menadżerze Reklam wybierz kartę Odbiorcy, a następnie Utwórz grupę odbiorców i Grupy niestandardowych odbiorców.

2016-09-08_1334

 

Wybierz „Plik klienta” jako źródło danych, a następnie wczytaj wcześniej przygotowany plik2016-09-08_1341

Teraz potrzebujesz uzbroić się w cierpliwość. W tym czasie robot Facebooka postara się połączyć adresy mailowe z profilami użytkowników. To czego możesz się spodziewać to znalezienie około 50% profili. Wynika to z faktu, że nie zawsze osoby zapisujące się na Twoją listę podają adres, którym logują się do Facebooka. Tej wady pozbawiona jest metoda zastosowania pixela Facebooka, ale o tym będę mówił w innym wpisie.

Po pewnym czasie na liście grup odbiorców pojawi się Twoja nowa lista.

2016-09-08_1355

 

3.  Przygotuj treść wiadomości mailowych oraz odpowiadające im posty (wybierz opcję tworzenia postów nieopublikowanych)

4. Tworząc reklamę wybierz jako źródło reklamy przygotowany wcześniej post

2016-09-08_1416_001

5. Ustaw czasy wyświetlania reklamy na zgodny z czasem wysyłania maili przez autoresponder.

2016-09-08_1415

W przypadku tej strategii najczęściej wybieram „Unikatowy zasięg dzienny”, tak aby osoba widziała moją reklamę tylko raz dziennie.

Nie przejmuj się za bardzo wielkością budżetu. Dla przykładu moja ostatnia kampania skierowana do listy 2000 osób a wspierana grupą 1056 na Facebooku kosztowała mnie 92 grosze dziennie. Reklama do niestandardowych grup odbiorców jest bardzo skuteczna.

Teraz czas na Ciebie. Zaplanuj i przeprowadź pierwszą kampanię mailową wspieraną Facebookiem.

Ciekawe? Napisz w komentarzach.

10 Kroków do Sprzeda?y na Facebooku

SKUTECZNY PLAN SPRZEDA?Y PRODUKTÓW I BUDOWY BIZNESU

10 KROKÓW... jak wygenerowa? sprzeda? wykorzystuj?c zimny ruch jeszcze w tym miesi?cu.

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i pomagam marketerom internetowym osiągnąć niezależność i wolność tak, aby mogli żyć i pracować gdzie chcą.

Zostaw po sobie ślad - skomentuj: 8 Komentarze/y
Adam Filipczuk - 9 września 2016

92 grosze to też niezły wynik. Chociaż znam osobę, która uzyskała 6gr za pozyskanie maila. Ale uważam, że materiał jak dla początkujących wnosi świetną wartość! I naprawdę warto skorzystać.

Odpowiedz
    Bartosz - 12 września 2016

    Dziękuję Adamie,
    staram się. 92 grosze, to był koszt dotarcia do ponad 1000 osób z listy a nie koszt za pozyskanie maila – ich maila już miałem 🙂

    Odpowiedz
Krzysztof Andrzej Plater-Zalewski - 2 października 2016

A nie zastanawialiście się
czasem nad tym,
że to całkowicie zniszczy
zaufanie do Facebooka, podobnie, jak to się stało
ze wspaniałą Naszą Klasą
(tam były i inne sprawy – ,,unowocześnienia”, które wręcz obrażały klasowców
i niszczyły ten wspaniały,
pierwotnie wręcz genialnie
zaprojektowany portal) ???

Odpowiedz
    Bartosz Krawczyk-Demczuk - 7 października 2016

    Pytanie czy FB nie przeszedł już masy krytycznej, gdzie już nie da się go „pozbyć”. Jestem pewien, że będzie jeszcze wiele pomysłów, z których będą się wycofywać, ale reklama zostanie 🙂

    Odpowiedz
Wojciech Wesołowski - 7 października 2016

Bardzo dobry poradnik …

Odpowiedz
Wykorzystanie „Podobnych Odbiorców” do reklamy na Facebooku | Bartosz Krawczyk-Demczuk - 15 października 2016

[…] jak to wykorzystuję. W zeszłym tygodniu napisałem post Skuteczny Mailing to historia. Hybryda to przyszłość. W celu zbudowania grupy odbiorców mojego bloga, przygotowałem reklamę promującą ten […]

Odpowiedz
Marcin - 2 stycznia 2017

Bardzo dobry artykuł, jak zwykle u Bartka konkretnie, jasno i klarownie:)

Odpowiedz

Zostaw komentarz:

zBLOGowani.pl