5 grudnia

6 comments

Chcesz większy ruch na blogu? Musisz zastosować…

By Bartosz

5 grudnia, 2016

biznes, blogowanie, Planowanie, Produktywność

Młody manager przecierał oczy ze zdumienia, widząc jak jego kierownik klęka, wręcz kładzie się na podłodze i coś mruczy pod nosem. Trwała właśnie kontrola czystości pokoju hotelowego. Już za tydzień miało być to zadanie dla nowego managera. Jednak teraz, gdy w piątym już pokoju leciwy kierownik padł na kolana i wpatrywał się ze skupieniem w dywan zastanawiał się czy to efekt wieku czy po prostu starszy kolega robi sobie z niego jaja.

Nie możesz poprawić rzeczy niemierzalnych. To stara prawda powtarzana przez doświadczonych marketerów. Bez oparcia się na liczbach, jedyne co zostaje to emocje. Są na tym świecie i w naszym życiu rzeczy niemierzalne i je odsuńmy dzisiaj na bok. W biznesie liczy się to co możemy sprawdzić.

Opisana powyżej scena ma miejsce w pewnym hotelu (właściwie w całej sieci hoteli) cztery razy w tygodniu. Jak zmierzyć czystość? Jak ocenić pracę sprzątaczek? Czy wystarczy podpis na liście, aby stwierdzić, że praca została wykonana? Każdy, kto widział takie listy czystości w publicznych toaletach wie, że nie można na tym oprzeć swojej reputacji.

Dlatego zarząd pewnego hotelu wprowadzi obiektywną miarę. W każdym pokoju w sześciu różnych miejscach przykładany jest szablon 10 cm na 10 cm, a oceniający liczy ilość paprochów w takim kwadracie. LICZBĘ tą wpisuje do arkusza i może obiektywnie stwierdzić jak wykonują swoją pracę poszczególne sprzątaczki.

Jakie ma to znaczenie dla nas – marketerów internetowych?

Gdy za godzinę skończę ten post, umieszczę link do niego w kilku miejscach:

  • na fanpage
  • na prywatnym profilu
  • w mailingu
  • w reklamie

W tym wpisie będzie link do instrukcji w jaki sposób zainstalować piksel Facebooka. Będzie to przynęta do zapisania się na moją listę. Chcę wiedzieć ile osób, które przeczytały ten konkretny post zostawi swój adres mailowy. Do osób zapisanych na listę wysyłam informację o swoich kursach i produktach. Niektórzy z nich stają się moimi klientami. Chcę wiedzieć ile konkretnie ten wpis zarobił dla mnie pieniędzy.

2016-12-05_1803

Mając takie dane mogę jeszcze lepiej planować swoje strategie, swoje treści, swoje produkty.

Przydatne?

Całą tą wiedzę możesz mieć za darmo!

Jak Sensownie Tworzyć Linki

Pewnie spotkałeś się już z linkami, które miały doklejone różne parametry zaczynające się od liter UTM

[code]https://www.bartoszkrawczykdemczuk.pl/facebook-targetuj-zaangazowanych/?utm_source=facebook&utm_campaign=organiczny&utm_medium=fanpage&utm_content=facebook-targetuj-zaangazowanych[/code]

Parametry UTM to dodatkowe tagi, które mogą być następnie śledzone w Google Analytics. Dzięki temu możesz wiedzieć, który Twój wpis działa najlepiej, które źródło ruchu warto rozwijać, jakie zdjęcie udostępnione np. na Facebooku kieruje ruch na Twój blog.

Jak Dodać Parametry UTM do Linku

Google udostępnia wygodne narzędzie do przygotowania takiego linku https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

  1. Wpisz link do treść, którą udostępniasz
    2016-12-05_1819
  2. W pole Campaign Source wpisz miejsce, gdzie będziesz udostępniał link (np. Facebook, Twitter, Instagram)
    2016-12-05_1820
  3. W pole Campaign Medium wpisuję np. konkretne miejsce lub sposób promocji
    2016-12-05_1823
  4.  W polu Campaign Name określam czy jest to ruch płatny czy organiczny
    2016-12-05_1825
  5. W polu Campaign Content wpisuję coś, co pozwoli mi rozróżnić promowany przedmiot
    2016-12-05_1827
  6. Gotowy link mamy w polu pod formularzem i dla wygody możemy go skrócić, korzystając z goolgowego skracacza linków
    2016-12-05_1829

Podany system wpisywania jest oczywiście przykładem jak ja z niego korzystam. Możesz wprowadzić inny, ale niech głowienie się nad systemem nie spowalnia stosowania parametrów UTM w Twoich udostępnianych linkach.

Jak Sprawdzić Skuteczność Kampanii

Narzędzie Google Analytics jest obowiązkowym narzędziem każdego marketera. Jeżeli jeszcze nie masz go wprowadzonego, to jest to bardzo ważny krok na przedwczoraj.

Po zalogowaniu się na swoje konto. Dane kampanii znajdziesz w bocznym menu w zakładce Pozyskanie

2016-12-05_1835

Przed Tobą otworzył się właśnie wspaniały świat liczb i optymalizacji. Nie przejmuj się, że na początku nie wszystko rozumiesz. Pamiętaj, że zgodnie z Zasadą Pareto 80% naszych efektów pochodzi z 20% działań. Wykorzystaj otrzymane dane do skoncentrowania się na tych działaniach, które przynoszą największą korzyść.

Dzięki temu Twój biznes pójdzie do przodu. Czego i sobie życzę 🙂

PS. Kolejnym sposobem śledzenia efektywności Twoich działań jest zastosowanie piksela Facebooka. Dlatego koniecznie skorzystaj z instrukcji jak w 5 minut zainstalować piksel Facebooka na swojej stronie.

Bartosz

o autorze

Cześć!
Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i mocno wierzę, że każdy może być wolny, szczęśliwy i niezależny finansowo. Dlatego poprzez blog, szkolenia i warsztaty pomagam osiągnąć niezależność i wolność tak, abyś mógł być szczęśliwy i żyć oraz pracować gdzie chcesz.

Pozostaw odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked

    1. Marcinie dzięki za pytanie. Piksel Facebooka ma zastosowanie niemalże wyłącznie w płatnym ruchu z FB. Natomiast nie zmierzysz nim skuteczności np. mailingu, postów bezpłatnych czy wpisów w różnych miejscach. Są to dwa różne zastosowania, które mają część wspólną przy FB Ads, ale poza tym uważam, że dla rozwoju biznesu (bloga) poznanie Analyticsa jest niezbędne.

  1. Tak tutaj się zgadzam poznanie Analytics jest niezbędne jeśli na poważnie traktujesz swój biznes i mam nadzieją, że napiszesz więcej na temat tych skomplikowanych tabelek i jak je interpretować. Przynajmniej na co zwrócić uwagę w tych 20% z 80% naszych skutecznych działań.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}