facebook_pixel
56

Konto Reklamowe na Facebooku – Jak nie dostać bana.

Facebook to obecnie najbardziej dochodowa sieć reklamowa online. Niestety wystarczy chwila i możesz utracić konto reklamowe bez żadnego ostrzeżenia czy wyjaśnienia.

Nie ma dnia, aby ktoś nie płakał, że jego konto zostało zablokowane.

Dlaczego używam Facebooka do reklamy:

  1. Ludzie są uzależnieni od codziennego sprawdzania co ciekawego (lub nieciekawego) wydarzyło się u ich znajomych.
  2. Blisko 1/4 populacji Ziemi ma konto na Facebooku
  3. Facebook zbiera około 10.000 punktów danych o każdym z użytkowników. Dzięki temu targetowanie to bajka.

W różnych wpisach oraz kursach pokazuję jak tworzyć kampanie przynoszące 100%, 200% czy 600% zwrotu z inwestycji. Żyć nie umierać. Wszystko się skończy, gdy dostaniesz informację o zablokowaniu konta reklamowego.

Podobno są przypadki, gdy udało się odzyskać konto. Podobno Yeti też istnieje.

Musisz zdawać sobie sprawę, że jeżeli stracisz konto, wszystkie powiązane z nim zasoby zostaną także oflagowane. Fanpage, prywatne konto, karta kredytowa etc.

Ponieważ odzyskanie konta to walka z wiatrakami, podam Ci kilka zasad, którymi warto się kierować:

  1. Przeczytaj Zasady Dotyczące Reklam – Niby oczywiste, a tak niewiele osób to robi. Zasady znajdziesz pod adresem https://www.facebook.com/policies/ads/
    Przeczytanie tych zasad zajmie Ci góra 15 minut.
  2. Korzystaj z jednego miejsca do logowania się na konto – Logowanie się z wielu IP uruchomi alarm antyoszustowy. Działa to podobnie jak z kartami kredytowymi. Gdy Twój bank wykryje transakcje z różnych miejsc wstrzyma płatność i zadzwoni do po weryfikację. Facebook działa podobnie, tylko nie dzwoni.
  3. Zakazane Reklamy – Taki tytuł miał program telewizyjny, który pokazywał ciekawe reklamy z różnych części świata. Uwielbiałem go. Facebook ma swoją listę zakazanych reklam. To, że jest na niej porno, narkotyki i broń jest oczywiste. Natomiast zabronione są także wszelkie marketingi MLM oraz inne okazje biznesowe.
  4. Odchudzanie i Zdrowie – Reklama nie może zawierać zdjęć „przed i po”. Nie może także wywoływać negatywnego samopoczucia odbiorcy w celu sprzedaży produktów związanych z dietą lub zdrowiem. Nie możesz użyć tekstu: „Jesteś gruby i brak Ci energii?”.  Nie możesz straszyć ludzi.
  5. Nierealne Obietnice – Dotyczy to każdej branży. Obejmuje zarówno naciągane obietnice dotyczące korzyści jak i kuszenie do kliknięcia w reklamę tekstami, które nie są powiązane ze stroną docelową.
  6. Wysokiej Jakości Strona Docelowa – Twoja Landing Page musi spełniać kilka wymagań. Facebook nie jest jeszcze tak restrykcyjny jak Google Adwords, ale zbliża się do tego:
    • Strona musi mieć politykę prywatności (wymagane) oraz warunki użytkowania (na razie zalecane)
    • Musi zawierać informację potrzebne do podjęcia świadomej decyzji przez użytkownika – strony z jednym ogólnym hasłem oraz miejscem na e-mail odpadają.
    • Musi dawać możliwość przejść dalej. Obejmuje to nawigację do innych stron serwisu (np. podlinkowane logo)
    • Nie może zawierać popupów (ewentualnie na wyjściu, ale nie zalecane)
    • Umieść na niej identyfikujące Cię dane kontaktowe.
  7. Ocena Trafności Reklamy – Monitoruj „Wskaźnik Trafności” reklamy. Facebook poda go, gdy Twoja reklama wyświetli się minimum 500 użytkownikom. Utrzymuj go na poziomie 8-10. Jeżeli jest dużo niższy, Facebook uznaje, że nie znasz swoich odbiorców i lepiej dla Ciebie wykasować taką reklamę.
  8. Nie Bądź Uparty – Wysyłanie dziesiątej podobnej wersji reklamy, która nie została zaakceptowana jest dla Facebooka dowodem, że nie znasz jego zasad. Nie tylko nie rób tego, ale wykasuj takie reklamy i zacznij od nowa.
  9. To Jest Automat – Coraz więcej reklam jest akceptowana przez automat, a nie przez człowieka. To, że „udało” Ci się i zakazana reklama została zaakceptowana jest gorsze niż brak akceptacji. Jeżeli tylko zostanie to sprawdzone, ban konta masz jak w banku.
  10. Sprawdzaj Feedback – Jeżeli Twoja reklama zbiera negatywne oceny od użytkowników. Zatrzymaj ją i poszukaj innej kreacji.
  11. Sprawdź Reputację Swojej Strony – Zobacz w serwisie https://www.mywot.com/ czy strona, na którą kierujesz ruch ma pozytywną opinię. Nie kieruj także ruchu bezpośrednio na obce strony. Jeżeli ich reputacja spadnie, Twoje konto także ucierpi.
  12. Zaczynaj Powoli – nowe konto zawsze jest podejrzane. To jak z nową relacją. Nie szalej z dużym budżetem i reklamuj tylko bardzo bezpieczne rzeczy. Pozwól swojemu kontu dojrzeć.
  13. Korzystaj z Konta Biznesowego – Dla Twojego bezpieczeństwa oraz aby być zgodnym z zaleceniem Facebooka korzystaj z konta biznesowego do tworzenia reklam https://business.facebook.com
  14. Nie Używaj Paypala – Facebook preferuje karty, aby upewnić się, że jesteś rzeczywista osobą a nie wirtualnym tworem.
  15. Sprzątaj Po Sobie – Kasuj kampanie, które już nie idą, a Ty nie planujesz ich wznawiać. W momencie zmiany zasad Facebook skanuje także nieaktywne i zapauzowane kampanie. Możesz dostać informację o braku akceptacji reklamy, którą emitowałeś rok temu i już masz jeden punkt mniej 😉
  16. Nie Dawaj Dostępu – Gdy robisz reklamę dla klienta nie dawaj mu dostępu do swojego konta reklamowego. Jeżeli on ma coś za uszami, to nadanie mu nawet niewinnej roli na Twoim koncie spowoduje, że część odium spłynie na Ciebie. To samo tyczy się nadawanie ról na jakimkolwiek Twoim fanpage.
  17. Trzymaj Kciuki – Jeżeli Twoje konto zostanie zablokowane, to odwołanie od decyzji możesz złożyć przez formularz https://www.facebook.com/help/contact/531795380173090/ Nie zapomnij pochylić głowę, uznać swoje błędy i przyrzec poprawę. Strój a’la Jurand ze Spychowa szukający córki u Zygfryda de Lowe nie będzie przesadą.

Jestem przekonany, że lista możliwych przewinień będzie z czasem rosła. Trzymaj rękę na pulsie.

Reklamuję się na Facebooku do wielu, wielu lat. To co opisałem to moje najlepsze rady wynikające w praktyki oraz teorii. Niestety całych algorytmów nie jesteśmy w stanie poznać. Ba! nie znają ich nawet programiści, którzy je kodują.

To, że Facebook usuwa konta, które nie respektują jego reguł jest dobre. Reklamowanie się w miejscach, gdzie nie panują żadne zasady i nie dba się o użytkownika ma bardzo małą skuteczność.

Pamiętaj, że Facebook to sieć społecznościowa. Bądź bardziej człowiekiem niż marketerem.

Starałem się, aby ten post był kompendium wiedzy w tym temacie.

Jeżeli uważasz go za wartościowy podziel się nim na Facebooku – przycisk znajdziesz po lewej stronie.

Podziel się artykułem
Bartosz
 

Cześć! Nazywam się Bartosz Krawczyk-Demczuk i pomagam marketerom internetowym osiągnąć niezależność i wolność tak, aby mogli żyć i pracować gdzie chcą.

Zostaw po sobie ślad - skomentuj: 56 Komentarze/y
Joanna - 17 stycznia 2017

Fantastyczny artykuł Bartku 😀 Tego mi trzeba było. No niestety ja się nie popisałam z reklamą i mam zablokowane konto. Cóż… z Twoimi radami myślę, że nowe pdejście będzie udane. A może wybaczą mi błędy? 🙂 spróbuję….. napiszę do nich… Dzięki za świetne podpowiedzi co moge teraz zrobić. Bedę pokazywała wszystkim ten artykuł w swoim kursie w lekcji dotyczącej tworzenia obrazka na potrzeby reklamy na FB. Z tym problemu nigdy nie miałam… moje bany były ze względu na to, że kierowałam z reklamy na nieodpowiednią stronę …. teraz wiem, że lepiej jest kierować ruch na dobrze napisany artykuł na swoim blogu, a w artykule umieścić po prostu baner albo link w treści do strony typu przechwytująca niż uparcie kierować bezpośrednio na nią ruch z FB. pozdrawiam ciepło 🙂

Odpowiedz
    Bartosz - 17 stycznia 2017

    Cieszę się Asiu, że mogłem pomóc. Prawdopodobnie będziesz musiała zacząć od nowego konta biznesowego.

    Odpowiedz
Marcin - 17 stycznia 2017

Bardzo cenne uwagi i wskazówki. W dzisiejszych czasach gdzie reklama na Facebooku staje się coraz bardziej popularna gafa w postaci popełnionego błędu jest nieunikniona a jak wynika z artykułu odwrócenie tego procederu jest skomplikowane 🙁 dlatego bardzo dobrze że to zostało napisane. Uświadomi niejednemu czego się ustrzec aby konto nie zostało zbanowane przez FB. Jeszcze raz dzięki za wpis, na pewno się przyda.

Odpowiedz
Franciszek - 18 stycznia 2017

Bardzo wartościowy artykuł szczególnie dla początkujących, ale nie tylko.
Dziękuję.

Odpowiedz
Ian - 19 stycznia 2017

Mam taki przypadek. Skierowałem ruch z reklamy (Fb) na stronę przechwytującą. Po pewnym czasie okazało się, że dostawca ma jakiś problem z serwerem i strona przechwytująca nie chce się wyświetlać, a na dodatek pojawia się ostrzeżenie, że to strona niebezpieczna, mogła zostać zaatakowana przez hakerów itp.

Czy w takiej sytuacji Fb może nałożyć karę? Ja wstrzymałem emisję reklamy.

Odpowiedz
    Bartosz - 19 stycznia 2017

    Może. Usuń z konta całą kampanię.

    Odpowiedz
      Ian - 19 stycznia 2017

      A jeśli budżet kampanii jest wykorzystany w 60% i przerywam kampanię to nie będą mieli o to pretensji?

      Co do usunięcia, to waham się, bo dostawcą jest poważną firmą i myślę, że za jakiś czas (kilka minut, godzin?) wszystko wróci do normy i wtedy ponownie zamierzam włączyć wstrzymaną kampanię.

      Odpowiedz
Grzegorz - 19 stycznia 2017

Dzięki piękne za wpis. Przyda mi się przy kampanii charytatywnej. Jakieś wskazówki dla działań non-profit?

Odpowiedz
    Bartosz - 19 stycznia 2017

    Proszę bardzo Grzegorzu. Nie działam w non-profit (wręcz odwrotnie :-)). Wszystko jednak zależy od celu kampanii. Facebook nie rozdziela zasad na działania zarobkowe i nonprofit.

    Odpowiedz
Michał - 19 stycznia 2017

Bardzo ciekawy i bardzo bogaty w treści artykuł, dziękuję.
Muszę przyznać, że używam do płatności za reklamę na FB właśnie Pay Pal …
Pozdrawiam, Michał

Odpowiedz
Grzegorz - 19 stycznia 2017

Policy
Reklama nie może zawierać treści szokujących, sensacyjnych, poniżających ani przedstawiających nadmierną przemoc.

Tak jest zapisane w pkt 10.
Kiedyś zareagowałem na post w którym było nagranie ścinania głowy przez islamistę z ISIS zgłosiłem to jako naruszanie właśnie tej zasady i po dwóch interwencjach odpisali mi że nie widzą w tym niczego złego.
Bartosz mimo to, Twój artykuł jest bardzo dobrze napisany i z pewnością przydatny.

Pozdrawiam

Grzegorz

Odpowiedz
Michał Kidziński - 24 stycznia 2017

Świetny artykuł. Pamiętam, że korzystanie z reklam na Fejsbuku było o wiele prostsze jeszcze kilka lat temu i wiązało się z mniejszą ilością ewentualnych przewinień.

Można jednak zakładać, że owych przewinień będzie więcej ale to właśnie z tego wzgledu i jak napisałeś trzeba trzymać rękę na pulsie.

Owszem, można się z pewnymi rzeczami nie zgadzać ale zasady są zasadami i zwyczajnie trzeba się ich trzymać.

Z tego względu każdy kto chce reklamować się na Fejsbuku powinien przeczytać ten artykuł.

Odpowiedz
Maciej - 25 stycznia 2017

Łoł, reklamuję swoją firemkę na fejsie (biuro turystyczne) od dobrych 2-3 lat, raczej ciągle dostaję wskazówki żebym zapromował coś za jeszcze więcej szmalu, nie sądziłem że ot tak można dostać bana… Do przemyślenia.

Odpowiedz
    Bartosz - 26 stycznia 2017

    Nie „ot tak” – jeżeli robisz wszystko zgodnie z zasadami, to będzie ok.

    Odpowiedz
      Maciej - 12 lutego 2017

      Dzięki za odpowiedź. Przyznam się, do jednego problemu. Konto firmowe zakładałem dość dawno i zostało domyślnie ustawione na płatność w USD. Prosiłem ich, próbowałem to zmienić na PLN – nie dało się. W końcu założyłem od menadżerem firmy drugie konto (można mieć dwa) już w PLN a tamto stare po rozliczeniu planuję zamknąć. Czy to jest OK?

      Odpowiedz
Małgorzata - 26 stycznia 2017

Świetny i przydatny artykuł Bartosz ! Udostępniam innym 🙂 Pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
Kamil - 26 stycznia 2017

Witam.
Bardzo fajny artyukuł! 🙂
Mam pytanie: co robić jak już tego bana się dostanie? Męczę się z tym już od paru dni i nic nie mogę wymyślić. Czuję się jak na jakiejś kiepskiej stronie, która mi ciągle mówi, że nie mam praw do zrobienia czegokolwiek.
Pozdrawiam

Odpowiedz
    Bartosz - 26 stycznia 2017

    Właściwie to co możesz zrobić to założyć nowe konto biznesowe z nowym źródłem finansowania. Nie piszesz za co dostałeś bana więc nic więcej nie mogę wymyślić.

    Odpowiedz
      Kamil - 28 stycznia 2017

      Dzięki za odpowiedź. Próbowałem zareklamować post na swoim fanpage, gdzie jakaś kobieta jadła banana. Facebook uznał, że jest to pornografia (choć była to po prostu zwykła kobieta bez żadnego nawet dekoltu jedząca banana) i poleciał ban 🙁

      Odpowiedz
Pierre Boudoir - 28 stycznia 2017

szkoda, zę to nie fb się dostosowuje do potrzeb ludzi, tylko sam stwarza coraz większą liczbę barier i utrudnień. Klasyczny monopolista i dyktator.

Odpowiedz
    Zuzanna Karwas - 2 marca 2017

    Mi fb odrzuca 80% reklam. Reklamuje zabiegi na twarz i cialo i zawsze jest zle. Po czym wchodze na inne profile a tam gole tylki sie pokazuje.

    Odpowiedz
    Bartosz Krawczyk-Demczuk - 2 marca 2017

    Zasady reklam nie dotyczą zwykłych postów. Możesz dać „gołe tyłki” i będzie Ok (do czasu reakcji „życzliwych”) ale nie przejdzie to w reklamie.
    Patrząc wiec na inne profile zwracaj uwagę czy to post sponsorowany czy nie 🙂

    Odpowiedz
    Zuzanna Karwas - 2 marca 2017

    Tak czy siak zrobila sie masakra. Mialam kilka reklam w miesiacu, w tej chwili zadna nie przechodzi. Albo ze nagosc albo ze efekty niemozliwe do uzyskania i oszukujace klientow (wstawiam moje wlasne zdj efektow zabiegow), a to ze nie moge przed i po zdjec wstawiac. Trudno, wreszcie nie wydaje kroci na reklamy

    Odpowiedz
Ezolinia wróżby - kanał telewizyjny - 29 stycznia 2017

Bez przesady tym co płacą za reklamy nie będzie blokował kont bo nikt nie zabija kury znoszącej złote jaja 🙂

Odpowiedz
Tomasz Paweł Orłowski - 5 lutego 2017

To są porady jak być uległym niewolnikiem 😀 Ja na takie treści reaguję wyborem opcji „nie pokazuj więcej takich reklam”

Odpowiedz
    Bartosz Krawczyk-Demczuk - 5 lutego 2017

    Czyli to nie porady dla Ciebie. To artykuł dla tych co się reklamują. Co to ma wspólnego z niewolnictwem, że musisz znać zasady serwisu, z którego korzystasz? Spróbuj reklamować się na Adwordsach lub w innych sieciach niezgodnie z ich regulaminem.
    Czy lubisz reklamy czy nie Tomaszu, to korzystasz z FB tylko dlatego, że ktoś za te reklamy płaci.

    Odpowiedz
    Tomasz Paweł Orłowski - 5 lutego 2017

    Portal ma prawo nie opublikować reklamy. Jeśli to zrobi to już nie powinienem przejmować się niczym. Jeśli jednak, to coś jest nie w porządku. I nie mam zamiaru poświęcać mojego czasu na studiowanie ich idiotycznych zasad.

    Odpowiedz
    Bartosz Krawczyk-Demczuk - 5 lutego 2017

    I to jest piękne w wolnej woli człowieka 😀

    Odpowiedz
    Wiktor Janas - 10 lutego 2017

    Każdy kij ma dwa końce… podstawę marketingu mojej firmy w tym momencie stanowi właśnie facebook i przynosi realne, wymierne i całkiem spoko korzyści finansowe. Więc mi wiedza ‚jak nie zostać zbanowanym’ się akurat przyda. Facebook umożliwia mi zarabianie pieniedzy, więc normalne że muszę się dostosować do ICH zasad a nie obrażać się i zabierać zabawki 😉

    Jednego w tym zestawieniu mi zabrakło, ostatnio się z tym borykałem – miałem nieopłacone faktury za reklamę na fp, i troszkę się przeterminowały… zastanawiam się gdzie jest ta granica przy której facebook podejmie jakieś poważniejsze kroki…. faktury już opłacone i znów mogę działać, ale warto to wiedzieć na przyszłość więc jeśli jest to możliwe do ustalenia, byłbym wdzięczny 🙂

    Odpowiedz
    Bartosz Krawczyk-Demczuk - 10 lutego 2017

    Wiktorze, co do faktur. Z wiadomości, które do mnie docierają nie ma jakiejś konkretnej daty blokady za brak płatności. Zasięgnę języka…

    Odpowiedz
    Ezolinia wróżby - kanał telewizyjny - 15 lutego 2017

    Najlepiej uzupełnić środki na koncie i tworzyć reklam tyle na ile nam wystarczy pieniędzy i nie będzie problemu ….przecież ustala się wydatek dzienny i FB nie weźmie ponad tą kwotę …..

    Odpowiedz
Stefan - 14 lutego 2017

Witam. Bardzo pomocny wpis. Ja dopiero zaczynam przygodę z reklamą na FB a człowiek uczy się całe życie. Dziękuję i proszę o więcej tak pouczających wpisów.

Odpowiedz
Leokadia Michalec - 14 lutego 2017

co to znaczy „oflagowane ‚ ?

Odpowiedz
Maciej Klonowski - 16 lutego 2017

Oskar coś dla ciebie

Odpowiedz
Darek Butrym - 23 lutego 2017

zacząłem posting od nowa i od razu znalazlem się w targecie do reklamy 😀 chyba jakas sugestia od fejsa

Odpowiedz
Stanisław Duda - 6 marca 2017

Przydatna wiedza, klikam 😛

Odpowiedz
Stanisław - 6 marca 2017

Bardzo dobry artykuł. Świetnie by było jak byś napisał jak zwiększyć zasięg naszych postów na prywatnych kontach 😉

Odpowiedz
Mateusz Warta - 9 marca 2017

Hmmm.. A jeśli reklamuję stronę, która jest ściśle powiązana z tematyką innej strony, to mogę w jakiś sposób ustawić Targetowanie reklamy na „Fanów danej strony”?
Takie zawężenie grona odbiorców mogłoby bardzo pozytywnie wpłynąć na stosunek efektów do ceny reklamy.

Odpowiedz
Strona Dziękuję - jaką funkcję pełni, jak zrobić BOX z FB? - Joanna Sitarz - 30 marca 2017

[…] robisz jakąś listę darmową. np Jakie sa największe błędy robienia reklamy na FB – ZOBACZ TU […]

Odpowiedz
Dominik - 3 kwietnia 2017

A ja mam takie pytanie. Dostałem bana praktycznie od razu po utworzeniu reklamy kabla USB do iPhone. Komunikat jaki się wyświetlił to „ze względu na nietypową aktywność ze względu bezpieczeństwa prosimy o potwierdzenie tożsamości” – coś w tym stylu. Prawdopodobnie na koncie miałem dodaną starą kartę, która już nawet nie jest aktywna. Nie czekając na odpowiedź założyłem drugie konto i dodałem nową kartę, podpiąłem pod nowy fanpage i stworzyłem nowe konto osobiste (teraz już wiem że można tworzyć konta biznesowe). Jako walutę rozliczeniową ustawiłem Funty Brytyjskie, a karta była polska, ponieważ Angielska nie chciała przejść z powodów bezpieczeństwa… Teraz właściwie nie wiem co zrobić czy dalej próbować tworzyć nowe konta i używać PLN z polską kartą czy może czekać na odpowiedź Facebooka ? Jaki jest ewentualnie maksymalny uzyskania odpowiedzi ?

Jeżeli chodzi o logowania to były przeróżne ze względu na to że często podróżuję. I o ile rozumiem, że to kwestia bezpieczeństwa to na pewno nie jestem jedyną osobą która często zmienia lokalizację.

Pozdrawiam,
Dominik

Odpowiedz
    Bartosz - 9 maja 2017

    zdecydowanie najlepiej jest potwierdzić swoją tożsamość – nawet jeżeli to trochę trwa. Tą nietypową aktywnością na 90% były logowania z wielu miejsc. FB namierza różne konta zakładane przez te same osoby na wiele różnych sposobów. Nie wystarczy nowy adres e-mail 😉
    Ja bym próbował potwierdzić pierwsze konto.

    Odpowiedz
Mati - 24 czerwca 2017

Dostałem bana na swoim realnym koncie za reklamę postu w którym jest zdjecie laptopa a na nim pieniądze, banknoty… Widzę codziennie pełno takich reklam a ja dostałem bana. Co mam teraz Robić skoro zbanowali moje realne konto z kartą kredytową 🙁

Odpowiedz
    Bartosz - 24 lipca 2017

    Mati – a czy jesteś pewien, że to co widzisz codziennie to była reklama a nie zwykły post? FB nie toleruje żadnych programów zarabiania z domu i biznesów internetowych. Posty niepromowane możesz bez problemu sobie robić, ale gdy użyjesz ich w reklamie to stracisz konto. Jak nie za pierwszym razem to za drugim.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz:

zBLOGowani.pl