Założę się, że masz dosyć spamu. Pewnie tak jak ja dostajesz kilka niechcianych wiadomości na Messengerze dziennie. Teraz razem z wieloma zmianami Facebook oficjalnie wprowadza reklamy do swojego komunikatora.
Na szczęście nie jest to forma legalnego spamu. Reklama pojawia się na newsfeedzie Facebooka, ale jej kliknięci prowadzi do Messengera, w którym odbiorca reklamy otrzymuje zaprogramowaną informację. To otwiera całkiem nowe możliwości w branżach, gdzie Twoje relacje z klientem polegają na nawiązaniu bezpośredniego kontaktu. To taka współczesna forma skłonienia potencjalnego klienta lub partnera do rozmowy. Kiedyś służyły do tego infolinie telefonicznie. Dzisiaj są to komunikatory.
Możliwości wykorzystania takiego bezpośredniego kontaktu są ogromne.
Jak więc ustawić taką reklamę?
Może się okazać, że na Twoim koncie ta możliwość jeszcze nie działa. Nie przejmuj się – wkrótce będzie 🙂
Zaczynamy od tworzenia nowej reklamy w „Menadżerze Reklam”
W celu stworzenia reklamy, która przekierowuje do Messengera wybieramy „Skieruj klientów do witryny” jako cel marketingowy.
Aby mieć możliwość ustawienia komunikatora jako punktu docelowego musisz wyłączyć reklamę w innych sieciach niż Facebook. Zwróć uwagę, że opcję wyboru zmieniły się w tym tygodniu i domyślnie masz wybrane wszystkie opcje.
Wybierasz odpowiedni dla Ciebie budżet i harmonogram. Teraz czas na stworzenie reklamy.
Gotowe.
Przyznaję, że reklama nie jest bardzo wyrafinowana, jednak zależało mi abyś zobaczył jak to działa 🙂
Zwróć uwagę, że wybierając Messengera jak cel, masz możliwość wpisania pierwszej wiadomości jaką zobaczy osoba po kliknięciu w przycisk lub zdjęcie.
Teraz Twoja kolej.
Skomentuj, polub i udostępnij ten post.
Konkret w najczystszej postaci. Już myślę, co by tu…
zauważyłem… 🙂
Facebook uczy się od lepszych 😛